laatste bericht uit Cuba - Reisverslag uit Varadero, Cuba van Nic, Christine, Robyn en Mare - WaarBenJij.nu laatste bericht uit Cuba - Reisverslag uit Varadero, Cuba van Nic, Christine, Robyn en Mare - WaarBenJij.nu

laatste bericht uit Cuba

Door: Nic, Christine & Robyn

Blijf op de hoogte en volg Nic, Christine, Robyn en Mare

02 Februari 2008 | Cuba, Varadero

Hallo,

de reis is alweer bijna ten einde.
In Cienfeugos hebben we 's avonds een herdenking aan Jose Marti gezien. Een fakkeltocht door de stad. Daarna een groot feest met cubaanse muziek op het plein.
Hierna zijn we naar Trinidad gegaan. We sliepen bij een gezin met 2 dochters, dus Robyn heeft flink kunnen spelen. We hebben de stad bezocht en zijn even naar het strand geweest. Na Trinidad zijn we de bergen ingegaan. Hier een mooie wandeling gemaakt en ook Robyn heeft goed gelopen! Daarna door naar Santa Clara. Hier is een groot monument voor Che Guevara. Hier liggen zijn resten. Het is alsof je een enorm heiligdom betreedt. Zo wordt hij aanbeden. Overal zie je trouwens erg veel afbeeldingen van hem. Sowieso van de revolutie. In boekwinkels zijn alleen maar boeken te koop over Che, Fidel, de revolutie, het slechte Amerika, onze goede vriend Chavez, enz.
Kranten zijn hier ook niet. Er is er maar 1 en die zie je al bijna nooit.
De eerste zondag van onze vakantie, waren er wel verkiezingen. Overal waren stembureaus en mensen gingen ook stemmen.
Er was op straat geen andere sfeer. De uitslag weten we ook niet. Op tv hebben we later wel iets gezien over de verkiezingen, maar dat ging over de kritiek de de VS heeft op het systeem en uiteraard klopt dat niet... Een al al propaganda dus.

Nu zitten we in het supertoeristische Varadero. Hier kun je all-in strand vakantie's houden. Wij hebben ons hier helemaal aan overgegeven en lopen nu met een groen polsbandje rond en mogen zoveel eten en drinken als we willen. Wat we uiteraard ook doen ;-)
Iets Cubaans is hier niet te vinden.
Morgen gaan we weer. Op naar Havana voor de terugvlucht en het koude (?) Nederland.

Groetjes van ons

• 02 Februari 2008 - 22:16

Eduard & Marja:

Leuk, om jullie avonturen te volgen! Goede terugreis!!

• 03 Februari 2008 - 06:36

Marijn:

Hallo Robyn,

Ik heb lekker geslapen en lees nu je bericht. Van de week wilde ik al naar Cuba (duurde even voordat mama me begreep) op de fiets (!) naar jou toe.

Gisteren was het hier 3 graden met een zonnetje. Weer voor de muts en sjaal dus...

Tot snel, dan kunnen we weer lekker spelen!

Kusje, Marijn