Vancouver en Vancouver Island - Reisverslag uit Tofino, Canada van Nic, Christine, Robyn en Mare - WaarBenJij.nu Vancouver en Vancouver Island - Reisverslag uit Tofino, Canada van Nic, Christine, Robyn en Mare - WaarBenJij.nu

Vancouver en Vancouver Island

Door: Nic, Christine, Robyn en Mare

Blijf op de hoogte en volg Nic, Christine, Robyn en Mare

02 Augustus 2011 | Canada, Tofino

Hallo allemaal,

We zijn nu bijna een week in Canada, de eerste verre reis met z'n viertjes. Vorige week woensdag zijn we naar Vancouver gevlogen.
Mare moest in het begin wennen in het vliegtuig. Ze heeft slechts 50 minuten geslapen, maar zich daarna toch goed vermaakt en weinig gehuild. Robyn heeft de hele weg films gekeken. Drie keer achter elkaar haar favoriete film 'Kikkerdril' en toen nog twee keer 'Dik Trom'. Iets anders wilde ze niet.
Na aankomst hebben we nog een klein rondje in de buurt gewandeld en daarna lekker gegeten bij een Noodle Bar. Vervolgens zijn we in een diepe slaap gevallen. Mare heeft niet heel lang geslapen. De eerste 2 nachten werd ze een paar keer wakker, maar sinds de derde nacht slaapt ze weer gewoon door.

Op donderdag heeft Robyn bepaald wat we gingen doen. Ze had thuis in een boekje een foto gezien van witte dolfijnen en die wilde ze nu in het echt zien. Dus gingen we naar het Aquarium in Stanley Park. Een enorm groot park bij Vancouver. We hebben de witte dolfijnen gezien en nog veel meer vissen. Ze hadden ook allerlei soorten kwallen.
Na het aquarium zijn we gewandeld naar totempalen.Daarna wilden we met een 'hop on hop off' bus naar de andere kant van het park. In het hotel hadden ze ons tickets verkocht voor de roze bus. Helaas was er geen roze bus te bekennen. Wel allerlei andere maatschappijen, maar dan moesten we weer nieuwe tickets kopen en daar hadden we uiteraard geen zin in.
We zagen veel mensen fietsen in het park en Robyn kwam op het geweldige idee om ook fietsen te huren. Daarvoor moesten we wel eerst een paar kilometer terug lopen, dus voor de zekerheid eerst gebeld om te vragen of ze ook kinderzitjes ofzo hadden voor Mare. Deze hadden ze gelukkig. Nadat we de fietsen hadden, hebben we de rest van de middag lekker gefietst rondom het park. Aan de andere kant van het park waren een paar strandjes en er was een zwembadje. Hier heeft Robyn lekker gezwommen terwijl Mare lag te slapen.

De vrijdag stond in het teken van het ophalen van de camper. Door onze reis in Nieuw-Zeeland wisten we dat dit anders is dan een huurauto. Je bent zo een paar uur kwijt bij het halen van de camper.
We kregen de uitleg over de camper van een Nederlandse jongen. Dat vonden we eerst overdreven, maar het heeft als voordeel dat Robyn nu ook alles over de camper weet.
's Middags een korte wandeling gemaakt bij een wiebelbrug en daarna naar de camping in North Vancouver gegaan.

Op zaterdag langs de Sunshine Coast naar het noorden gereden. We moesten 2 keer met een ferry. 's Avonds geslapen op een mooie camping aan het water in Powell River. Helaas begon het toen te regenen.
De volgende ochtend scheen gelukkig weer de zon. We zijn vanuit Powell River met de ferry naar Vancouver Island gegaan. Daar weer langs de kust naar het zuiden gereden, naar Parksville. Hier stonden we op een leuke camping bij een rivier. Robyn heeft gezwommen in de rivier. Volgens ons veel te koud, maar volgens haar juist lekker.
Mare vond het strandje bij de rivier wel een mooie plek om voor het eerst zelf te gaan staan! Gelukkig hadden we net het fototoestel in de hand.

Vanuit Parksville zijn we op maandag naar Tofino gereden. We hebben een kleine wandeling door het regenwoud gemaakt in het Pacific Rim National Park.

Vandaag, dinsdag, zijn we met een boot naar walvissen wezen kijken. In Nieuw-Zeeland hadden we het niet gedaan, omdat Robyn niet mee mocht op de boot. In Argentinië waren we een maand te laat voor de walvissen, maar nu is het toch gelukt! En Mare mocht mee op deze boot. We hebben er een heleboel gezien.

Morgen blijven we ook nog in Tofino en dan gaan we donderdag weer verder.

Heel veel groetjes van ons

• 03 Augustus 2011 - 05:31

Nathalie,Jeroen,Anne:

Hallo vakantiegangers,

Wat hebben jullie al veel meegemaakt in een paar dagen tijd! Walvissen gezien, geen roze bus gezien, camper gezien en gezien hoe Mare voor het eerst is gaan staan. Wij hopen natuurlijk nog op de foto...
    Geniet ervan en wij wachten met plezier op het volgende verslag

groetjes
    Nathalie, Jeroen en Anne

• 03 Augustus 2011 - 07:24

Marja & Eduard:

Leuk om jullie reisverhalen te lezen!Wat een prachtige reis! Geniet ervan!
    Hartelijke groet!

• 03 Augustus 2011 - 11:07

Oom Ted:

Nou leuk te horen dat jullie genieten van het ontdekken van de wereld. Je bent nu wel in het mooiste land...

• 04 Augustus 2011 - 19:22

Esther:

Wauw, walvissen van dichtbij (aan de foto te zien) en witte dolfijnen. Mooi hoor. We vonden het ook heel leuk jullie even "life" te spreken en de camper te zien!

• 05 Augustus 2011 - 08:15

Marijn:

1234567891029385761234567891019

(ik geloof dat het geheimtaal is...)

• 08 Augustus 2011 - 14:00

Dorien:

Wauw, jullie hebben al super leuke dingengedaan. Fietsen in Stanley Park is zoo leuk en Tofino is ook een tegek plaatsje, wij hebben daar ook de walvissen gezien. Heel veel plezier nog Geniet Geniet ...
    Groetjes