Whistler en beren - Reisverslag uit Whistler, Canada van Nic, Christine, Robyn en Mare - WaarBenJij.nu Whistler en beren - Reisverslag uit Whistler, Canada van Nic, Christine, Robyn en Mare - WaarBenJij.nu

Whistler en beren

Door: Nic, Christine, Robyn en Mare

Blijf op de hoogte en volg Nic, Christine, Robyn en Mare

06 Augustus 2011 | Canada, Whistler

Dank voor jullie reacties en e-mails. We vermaken ons zoals jullie hebben kunnen lezen prima hier in Canada. We waren in ons verslag gebleven in Tofino op Vancouver Island.
De tweede dag dat we hier zijn, hebben we een wandeling gemaakt in een dorp in de buurt, Ucluelet. Er is een wandeling rondom de vuurtoren en je ziet een prachtig gedeelte van de kustlijn en de vergezichten. De lunch nuttigen we in een lokaal koffiehuis, waar er hier in Canada veel van zijn. Wij als koffieliefhebbers vinden dat helemaal niet erg!
We hebben ons verblijf in Tofino afgesloten met een heerlijk maal in het lokale sushi-restaurant. De verse vis smaakte erg goed.

De volgende dag hebben we aardig wat kilometers afgelegd. Via de veerboot van Vancouver Island naar Vancouver, hebben we onze tocht vervolgd naar Whistler. Tijdens de Olympische Spelen van 2010 waren in Whistler veel wintersporten te zien vanuit hier. Vlak voor Whistler is is het Olympisch Park. De weg van de snelweg naar het park staat bekend om zijn aanwezigheid van beren. We wilden de beren toch eens van dichtbij bekijken. Met de ramen van de camper dicht zijn we de weg ingereden. Als snel hebben we een kleine zwart/bruine beer gespot. Even verderop zit een grotere beer te smikkelen van het gras. We konden de beer vanuit de camper goed zien. We hebben een paar foto's gemaakt en zijn weer verder gegeaan om de beer niet teveel te storen bij zijn avondeten.

In Whistler blijven we drie nachten. Dag 1 is voor Robyn. Er is een Adventure park waar je allerlei adventures kan doen. Zo gaat Robyn aan een elastiek op een trampoline springen, klimmen op een klimrek met touwen(ze zit vast met een tuigje en een geleiderail) en gaat ze samen met Christine van de mini-bobsleebaan. Dit vindt ze zo leuk dat ze het met Nic nog een keer wilt doen. We gaan 's middags relaxen in een park. Op dat moment is er net een soundcheck van een concert van die avond. Voor u treedt op: Jason Mraz. We krijgen een voorproefje van het concert en met een ijsje in de hand en de zon op onze bol, lukt dat relaxen erg goed!
Vandaag, dag 2 in Whistler, hebben we een lange wandeling gemaakt in de bergen. Whistler is een groot Wintersportgebied waar in één seizoen wel 2 miljoen mensen komen! Er zijn veel liften die ook in de zomer open zijn. De skipistes worden nu bereden door mountainbikers. Wij gaan met een lift naar 1850 meter en gaan vanuit daar lopen naar 2100 meter. Robyn heeft een rugzak met een waterzak erin zodat ze op elk moment een slok water kan nemen. Mare zit in de rugdrager en vindt het allemaal prima bij papa op de rug. Op driekwart van de wandeling is een hut. Daar gaan Robyn en Christine door naar de top van de Whistler-mountain en Nic en Mare gaan dezelfde weg terug. Vanaf de top gaat een stoeltjeslift en daar mag Mare niet in...als we elkaar weer ontmoeten gaan we een speciale skilift in; de peak2peak. Deze gondellift gaat van de ene top van de berg naar de top van de andere berg. Tussen de twee toppen is de afstand 4,4 km en de lift heeft maar 4 masten, twee aan de ene zijde en twee aan de andere zijde. De afstand tussen de laatste twee masten is 3 km en daartussen zweef je dus als het ware. Het is de enige plek in de wereld waar er zo'n lift is en de rit is adembenemend. Na deze mooie wandeling en liftbelevenis gaan we terug met onze camper. Op de camping gaat het gewone huishouden weer verder; was draaien, eten koken, afwassen....maar dan wel met een prachtige dag achter de rug,

Tot de volgende keer,

Groeten van ons

• 07 Augustus 2011 - 20:47

Anne:

Wat een avontuur allemaal...ik had mijn eigen avontuur en heb nu twee tanden..verder gaat het klussen van papa en mama ook erg goed ..de beer ziet er lief uit...nog veel plezier!

• 08 Augustus 2011 - 09:50

Mariska:

Hi,
    Dat klinkt weer als een heerlijke reis. Wel fijn dat jullie die beer vanuit een weg te rijden camper zagen en niet vanuit je tent ;) Heel veel plezier nog! Dan ga ik nog ff door met wennen op de eerste werkdag na een vakantie van 4 weken, zonder beer maar met everzwijntjes en schorpioentjes.
    Groetjes Mariska

• 10 Augustus 2011 - 17:56

Jeanne Goertzen:

Wat een ervaringen doen jullie op fantastisch. en dan die kleintjes erbij geweldig. Geniet ervan en een goede reis verder. groetjes

• 11 Augustus 2011 - 14:27

Esther:

Briljante foto van Mare!

• 12 Augustus 2011 - 05:56

Marijn:

ik ben jaloers omdat ik ook van die bobslee afwil. Dat ziet er gaaf uit!

Jammer dat jullie zondag niet op mijn grote mensen feestje kunnen komen. Mijn kinderfeestje geef ik pas als jullie weer terug zijn, hoor.