De Rockies - Reisverslag uit Calgary, Canada van Nic, Christine, Robyn en Mare - WaarBenJij.nu De Rockies - Reisverslag uit Calgary, Canada van Nic, Christine, Robyn en Mare - WaarBenJij.nu

De Rockies

Door: Nic, Christine, Robyn en Mare

Blijf op de hoogte en volg Nic, Christine, Robyn en Mare

15 Augustus 2011 | Canada, Calgary

Van Wells Gray t/m Calgary

Het is alweer een tijdje geleden sinds ons laatste bericht.
De afgelopen week heeft in het teken gestaan van de Rocky Mountains en daar hadden we weinig internet.
We vermaken ons hier nog steeds erg goed. Mare kan steeds langer zelf staan, maar nog niet lopen. Robyn begint steeds meer te spelen met andere kinderen en wat Engelse woordjes te herkennen. Wel mist ze haar beste vriendinnetje Marijn heel erg. En toen ze pas naar K3 zat te luisteren, moest ze ineens een beetje huilen. Het liedje ging over verliefd zijn en toen miste ze ineens vriendje Kai. Gelukkig kwam daarna een ander liedje en was ze weer snel vrolijk.

Na Whistler zijn we naar Wells Gray National Park gereden. Dat was een lange, maar zeer mooie tocht. Halverwege kwamen we toevallig langs een Powwow, een indianenfeest.
Bij Wells Gray stonden we met de camper bij een paardenranch. We zijn daar drie nachten gebleven. Robyn mocht helaas niet alleen naar de speeltuin lopen, omdat er soms beren op het terrein kwamen. Deze hebben we gelukkig niet gezien. De eerste dag dat we er waren, heeft Christine een paardrijtocht naar een waterval gemaakt.
Nic is met de meiden gaan wandelen. 's Middags zijn we lekker gaan zwemmen in een meer. De volgende dag wilde Robyn ponyrijden. Ze mocht een uur op een paard, terwijl wij erbij waren. Eerst vond ze Jumbo het paard wel erg hoog, maar na een paar minuten was ze gewend en na een uur wilde ze er niet meer af. Later die dag zijn we nog naar een aantal watervallen in de omgeving geweest.

We hebben onze reis voortgezet en zijn naar Jasper gereden. Onderweg een lunchstop bij een mooie waterval en door naar het erg drukke Jasper. Er is in Jasper heel veel te doen en er zijn heel veel toeristen. Het was er in het dorp dan ook erg druk toen wij er rondliepen. Na een middagje winkelen, hebben we de tijd gedood in een wasserette om een flinke was te doen. De camping waar we staan is een flinke, 791 plaatsen. Toch is er genoeg plek rond de camper om te zitten en te spelen. Op onze tweede dag in Jasper gaan we een wandeling maken in een kloof van een rivier. Je kan hier de rivier op verschillende plekken door de rotsen zien stromen en de rotswanden zijn uitgesleten door de rivierstroming.
We maken onze lunch aan een meer. Het water is te koud om in te zwemmen, maar pootjebaden kan altijd!
Om het koude water te vergeten, gaan we naar hot springs. Het is een soort zwembad met vier baden. Het water komt uit een natuurlijke bron en is ongeveer 40 graden. Hier komen we lekker tot rust.

Op vrijdag zijn we vertrokken uit Jasper. We nemen de Icefield Parkway. Deze weg is een van de mooiste routes ter wereld, zeggen de boeken, en voert ons langs vele mooie uitzichten, bergtoppen en watervallen. Het begint meteen goed. We zien vossen en een beer met jongen! Rond het middaguur komen we aan bij een gebied met heel veel gletsjers. Je kan met een soort grote bus, op de gletsjers komen. Je mag dan op de gletsjer lopen en foto's maken. Dat hebben we met veel plezier gedaan! Mare was te moe en viel in de grote bus, nog voordat we op de gletsjer waren, al in een diepe slaap....

Na de gletsjers wilden we een camping nemen in Lake Louise. Helaas waren de campings in de gehele omgeving al vol. Na een tijdje verder rijden, Christine druk zoekende in de Lonely Planet naar alternatieven, kwamen we uit op een natuurcamping. Een camping zonder faciliteiten maar met een prachtige omgeving. We hebben er die avond heerlijk genoten van ons avondmaal en het uitzicht vanaf de picknicktafel.
We hebben het gebied rond Lake Louise de dag erna bekeken. Er zijn verschillende gletsjermeren en op een van de meren hebben we met een kano rondgevaren. Robyn en Nic het eerste halfuur en daarna Christine en Robyn het tweede halfuur. Mare vermaakte zich prima aan de kant. Zoals wel vaker kan Mare zich goed bezighouden met het verzamelen van kiezelstenen.
Na afloop van de merentocht, zijn we naar de camping gegaan waar we de laatste twee camper-overnachtingen zullen hebben. Het is in de buurt van Banff, Canmore. Op zondag door Banff gelopen en een wandeling gemaakt vanaf het eindpunt van een gondelbaan. We zijn met de gondels naar boven gegaan, 2183 meter, en naar beneden gelopen, 5,5 km lang dalen. Maandag, vandaag voor ons, zijn we vanuit Canmore naar Calgary gereden om de camper in te leveren. Dat ging allemaal vrij vlotjes. Het verhuurbedrijf heeft ons naar de stad gebracht en daar zitten we nu in een hotel. Vanmiddag hebben we een wandeling door de stad gemaakt, of zoals Robyn het noemt; lopen door het winkelcentrum, en we zijn op de Calgary-tower geweest. Op 190 meter hoogte hadden we mooie vergezichten. De Rocky Mountains konden we nog steeds zien liggen. Morgen gaan we verder per vliegtuig...

Groetjes van ons

• 16 Augustus 2011 - 11:37

Bice:

Hoi, Jullie doen de trip waar Tim en ik van dromen. Kijken uit naar je bezoek hier. Moet ik nog zien of ik een kinderbedje en hoge stoel kan krijgen? Vraag vandaag wel even op mijn werk. Dag

• 16 Augustus 2011 - 16:05

Marja & Eduard:

Wat een prachtige reis! Leuk om te lezen!

• 16 Augustus 2011 - 19:55

T. Jeanne:

Wat gezellig om jullie reis zo "mee te maken".Prachtig zoveel moois als jullie zien! Veel plezier nog.

• 16 Augustus 2011 - 20:37

Vanuit Westzaan:

Hallo, we volgen jullie reis en de verhalen met veel plezier. Ook mooie foto's. Mare bij dat glazen raam is erg grappig. Net of ze op een balk staat.
    Enfin, geniet van ijs, beren en marshmallows...Jeroen, Nathalie en anne