West Coast - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Nic, Christine, Robyn en Mare - WaarBenJij.nu West Coast - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Nic, Christine, Robyn en Mare - WaarBenJij.nu

West Coast

Door: Nic, Christine & Robyn

Blijf op de hoogte en volg Nic, Christine, Robyn en Mare

04 Januari 2007 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Hallo,

Iedereen enorm bedankt voor alle nieuwjaarswensen! Ons jaar is in ieder geval goed begonnen, want we hebben al de hele week prachtig weer.
Het is alweer een tijdje geleden dat we een verslag op onze site gezet hebben, dus hier een overzicht van de afgelopen tijd.
Rond oud en nieuw waren we in het Abel Tasman nationaal park. Dit is een prachtig gebied met veel mooie stranden. Deze stranden zijn vrijwel alleen per boot of te voet te bereiken. Het hele pad langs de kust duurt een paar dagen dus dat hebben we niet gedaan. We hebben ons met een watertaxi laten afzetten op een strand halverwege het park. Vanuit daar hebben we een gedeelte gelopen. Een stuk ging door het bos en een stuk over het strand bij eb. ’s Middags zijn we weer door de watertaxi opgepikt. Onderweg hebben we veel zeehonden gezien.
Vanuit het Abel Tasman park zijn we op 1 jan. naar de Westkust gereden. We zijn nog even gestopt bij de langste ‘swingbridge’ van Nieuw-Zeeland. Wel 160 meter lang. We zijn er overheen gelopen en vervolgens (met z’n drieën!!!) de terugweg via een “Flying Fox”, in een harnas aan een staalkabel naar de overkant gevlogen.
’s Avonds kwamen we op de camping oude bekenden tegen. Een nederlands gezin met 2 zoontjes die tegelijk met ons begonnen met de reis. Inmiddels is het de vierde keer dat we hen treffen. Met hen hebben we nogmaals geproost op het nieuwe jaar.
De volgende dag een lange, maar mooie rit gemaakt langs de kust richting het zuiden. Onderweg kwamen we langs de ‘Pancake Rocks’. Rotsen die onstaan zijn in de loop der eeuwen door en die er nu uitzien als een grote stapel pannenkoeken. Ook hebben we hier een paar dolfijnen gezien die aa het spelen waren. Helaas is het niet gelukt daar een foto van te maken.
Daarna doorgereden naar Franz-Jozef. Hier is een enorme gletsjer. Vanaf de camping hadden we goed uitzicht op de sneeuw. ’s Ochtends vroeg opgestaan, want we zouden om 9.15 een helikoptervlucht gaan maken. Omdat de heldere hemel ineens begon te betrekken, was het even onduidelijk of de trip wel door zou gaan. Maar uiteindelijk gingen we toch. Het was superspannend. Vooral omdat Christine en Robyn nog nooit in een helikopter gezeten hadden. We hadden geweldig uitzicht over de Franz-Jozef-gletsjer en de Fox-gletsjer. Ook nog andere bergen met heel veel sneeuw gezien, waaronder de hoogste berg, Mount Cook. Een van de hoogtepunten van de vlucht was een sneeuwlanding. Bovenop de gletsjer is de helikopter geland en hebben we een paar minuten kunnen rondlopen.
’s Middags hebben we nog gewandeld bij het begin van de Fox-gletsjer en daarna doorgereden via wederom een erg mooie route. Nu zitten we in Queenstown. Morgen gaan we relaxen en ‘s avonds lekker uiteten ter gelegenheid van de verjaardag van Christine die hier zojuist is begonnen. Nic heeft net nog wat lekkers gehaald en dat gaan we nu opsmikkelen......

• 04 Januari 2007 - 11:17

Eduard & Marja:

Christine, van harte gefeliciteerd! Heb een heerlijke dag en natuurlijk ook een heel mooi en goed 2007! Wat een heerlijke verhalen! Hartelijke groet, Eduard & Marja

• 04 Januari 2007 - 11:32

Nathalie :

jeetje wat eng die hangbrug zeg!! krijg je mij echt niet op!!
    vanuit amsterdam gefeliciteerd...ookal duurt het hier nog 11.30 min..:)

• 04 Januari 2007 - 13:20

C&C&E&D:

Christine, van harte gefeliciteerd met je verjaardag en maak er een gezellig feestje van. Leuk hoedje!!

Cor, Chantal, Emiel en Dunya

• 04 Januari 2007 - 16:51

Mamsie:

heb via oude adresregel jullie nieuw bericht gevonden. Proost op de verjaardag

• 04 Januari 2007 - 20:02

Harry En Familie:

Hiep, hiep, hiep....Hoera! Welgefeliciteerd met je verjaardag.

Groeten van Harry, Anja, Manon en Koen

• 05 Januari 2007 - 08:13

Corien:

Van harte gefeliciteerd Christinovitsj! Nog vele jaren! Prachtige foto's hoor. Vooral die laatste. Gezellig met de hoedjes op. Robyn lig vast al lekker te slapen achter het gordijn? Moe van alle avonturen?

• 05 Januari 2007 - 09:12

Emily:

Christine, gefeliciteerd met je verjaardag! Leuk om jullie reis zo te volgen, het klinkt allemaal fantastisch.

• 05 Januari 2007 - 14:38

Jens:

gefeliciteers met je verjaardag

• 05 Januari 2007 - 14:38

Jens:

gefeliciteers met je verjaardag

• 09 Januari 2007 - 10:39

Mariska:

Een wat late reactie maar ik was een weekje vrij. Christine, alsnog gefeliciteerd. Wel een plek om je verjaardag te vieren hoor. Geweldig! En wat moedig om via de 'vliegende vos' terug te gaan.
    Maak er een mooi jaar van maar daar zijn jullie al behoorlijk mee bezig zo te zien en te lezen.