Dat was het... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Nic, Christine, Robyn en Mare - WaarBenJij.nu Dat was het... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Nic, Christine, Robyn en Mare - WaarBenJij.nu

Dat was het...

Door: Nic, Christine & Robyn

Blijf op de hoogte en volg Nic, Christine, Robyn en Mare

18 Januari 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo,

Na onze vlucht uit Nieuw Zeeland hebben we een dag gehad om Kuala Lumpur te bekijken. Hoofdattractie zijn de Petronas Towers. Deze twee hoge torens worden dmv een skybridge met elkaar verbonden. Deze skybridge kan je bezoeken. Het blijkt dat als je daar om 14.00 uur aankomt, je 5 uur te laat bent. Er zijn maar een aantal kaarten en die zijn om 9 uur al weggeven. Jammer maar vanaf beneden ziet het er ook leuk uit. Verder hebben we een bezoek gebracht aan een verdekte markt waar vooral veel kleding en souvenirs te koop waren.
Na een bezoek aan een moskee zijn we terug gegaan naar ons hotel op het vliegveld. De vlucht zou om 20.00 uur vertrekken dus we wilden nog een dutje doen en wat eten. Bij aankomst in de kamer toch nog even op de tickets kijken wat het vluchtnummer is en op de hotel TV kijken naar de vertrekschermen van de luchthaven. Op het ticket staat een andere vertrektijd en een ander vluchtnummer. We hadden op de vlucht moeten zitten die ‘s ochtend om 11.00 uur vertrok. Lichte paniek maakte ons meester. Op alle papieren van het reisbureau staat dat we de vlucht van 20.00 uur hebben. We hadden de tickets op het laatste moment gekregen op schiphol en hebben daardoor geen goede controle uitgevoerd.
Op naar de balie van Malaysian Airlines op de luchthaven en de papieren en telefoon mee. Het ticket veranderen kan niet. Wel kunnen we een nieuwe enkele reis kopen en het originele ticket gebruiken voor de terugvlucht. Eerst even bellen met het reisbureau in NL om het een en ander te melden en vragen. Na betaling kunnen we een uur later gaan inchecken.
Bij het inchecken blijkt dat we teveel bagage hebben. We mogen 60 kg en hebben 82 kg! Bijbetalen dus en dan pas krijgen we de boarding pass. Gelukkig zijn de tarieven niet zoals de KLM ze toepast. Voor nog geen 10 euro mogen alle tassen mee.
Nu zitten we in een resort op Langkawi. Een eiland in het noorden van Maleisië. Het is hier goed toeven op het strand, dat grenst aan het resort. We liggen aan het strand, zwemmen en snorkelen in de zee en Robyn speelt lekker in het water en op het strand. Het is een ideale plek om tot rust te komen na alle avonturen in Nieuw Zeeland.
We hebben een dag een auto gehuurd om op het eiland rond te reizen. Er is niet heel erg veel te doen en op de dag dat we een hoge berg met een kabelbaan willen bezoeken, blijkt dat deze voor twee dagen stil ligt wegens onderhoudswerkzaamheden, pech!
Als verjaardagscadeau gaat Nic op een jetski varen in de baai bij het resort. Het is een groot apparaat en hij gaat erg snel. Nic vindt het erg leuk en na een half uur heeft hij aardig wat rondjes en trucjes gedaan.
Vandaag is de laatste dag op Langkawi. Vanavond vliegen we terug naar Kuala Lumpur en daarna direct door naar Amsterdam. We hebben een uur om over te stappen. We gaan zo meteen alles weer inpakken en nog een laatste wandeling maken over het strand. We hopen dat er bij het inchecken niets misgaat en de bagage weer gewoon mee mag.

Onze reis zit er dus bijna op. Nog een korte en een lange vlucht en dan zijn we weer thuis. We vinden prachtig om te lezen dat jullie het leuk vinden om met ons “mee te reizen” via deze internetsite. Dank voor al jullie berichten!
Groeten van ons.

• 18 Januari 2007 - 09:40

Nathalie:

geniet er nog maar even van hier is het noodweer, maar goed dat je vandaag niet aankomt! windkracht 9 dus storm!ben benieuwd naar alle foto's en jullie hebben een stapel post te verwerken als je thuiskomt!:)
    tot snel

• 18 Januari 2007 - 09:47

Eduard & Marja:

Welkom thuis in dit stormachtige land!!

• 18 Januari 2007 - 09:47

Mariska:

Het wordt wel tijd hoor dat jullie terugkomen want we zijn begonnen aan de nootjes uit je kerstpakket Nic!! We hebben nog kaaswafeltjes en een glaasje port.
    Goede vlucht, tegen de storm in.

Groetjes Mariska