Kerst in Wellington - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Nic, Christine, Robyn en Mare - WaarBenJij.nu Kerst in Wellington - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Nic, Christine, Robyn en Mare - WaarBenJij.nu

Kerst in Wellington

Door: Nic, Christine & Robyn

Blijf op de hoogte en volg Nic, Christine, Robyn en Mare

28 December 2006 | Nieuw Zeeland, Nelson

Hallo,

Onze reis is van Martinborough verder gegaan naar Wellington. Via een mooie pass zijn we aangekomen in de hoofdstad van Nieuw Zeeland. Het is hier erg goed toeven. Wellington is de eerste echte stad waar je kunt winkelen zonder in een industriegebied te zijn. In andere steden zijn er winkelcentra aan de rand van de stad en is er in het centrum niet veel te doen. Hier in Wellington wel. Naast de cafés en restaurants vind je hier leuke winkels. We hebben dan ook lekker gewinkeld. Robyn heeft een nieuwe warme trui, die ze altijd aan wilt ook als het helemaal niet koud is. Verder heeft ze een zwemshirt gekregen. Omdat de zon hier zo fel is, zijn er hier voor kinderen t-shirts van zwempakstof.
De dag voor Kerstmis hebben we een bezoek gebracht aan het Te Papa museum. Dit is een museum over de geschiedenis en het heden van NZ. Het is ook voor kinderen erg leuk en leerzaam.
Kerst hebben we ook in Wellington gevierd. Erg bijzonder was het niet, er was op de camping niet echt iets speciaals te doen. Maar natuurlijk creëren we onze eigen kerstsfeer. Met de camper versiert met lampjes en met christmas-crackers, hebben we een leuk kerstdiner gehad. De gekregen BBQ heeft haar werk wederom goed gedaan.
Op eerste kerstdag bleek echt alles gesloten, zelfs een van de grote attracties van Wellington, de cable car. Dit is een kabeltrein die je van het centrum van Wellington naar de hoger gelegen botanische tuinen brengt. Deze trip hebben we op tweede kerstdag gedaan voordat we de boot naar het zuidereiland moesten halen. De trip met de cable car is niet erg lang en het weer was mistig, dus dat hele mooie vergezicht hebben we niet gehad. In de botanische tuin hebben we een wandeling gemaakt die ons weer naar het centrum bracht. Om 14.00 uur hadden we de boot naar het zuidereiland.
De vrijdag voor Kerst was de drukste voor de veerboten, omdat de nieuw-zeelanders nu ook vakantie hebben. Het was die dag erg slecht weer. Op zee waren er golven van bijna 10 meter. Met die informatie in ons hoofd gingen we een leuke overtocht tegemoet. Gelukkig vielen het weer en de zee mee en was oversteek naar Picton rustig.
De volgende ochtend zijn we door de Marlborough Sounds gereden. We hebben met de camper een enorme slingerweg gereden waar je prachtige uitzichten zou moeten hebben. Helaas regende het en was er niet heel veel te zien. Aangekomen bij een dorpje op 30 km na de “grote weg” trok de donkere lucht weg. De zon kwam tevoorschijn en we hebben een mooie wandeling gemaakt. Na de wandeling zijn we dezelfde weg teruggereden, maar nu met prachtige uitzichten.
Nu zitten we in Nelson. Hier hebben we twee nachten op de camping gestaan. Het weer is inmiddels veel beter en nadat we de stad bekeken hadden zijn we naar het strand geweest. Robyn heeft weer lekker kunnen spelen in het water. Op http://robyn.waarbenjij.nu staan nog meer foto's en verhalen van onze kleine dreumes.
Morgen gaan we naar het Abel Tasman National Park. Hier zullen we ook oud en nieuw doorbrengen. We zijn benieuwd of dat op de camping aldaar, iets specialer wordt dan de kerst in Wellington.

Tot de volgende keer!

• 28 December 2006 - 11:04

Mariska:

Het klinkt weer erg afwisselend, wel jammer van het soms tegenvallende weer. Maak er een zonnige en spetterende jaarwisseling van!

• 29 December 2006 - 20:11

Corien:

Hoi allemaal, beetje onstuimig; regen en mist enzo. Jammer dat het zonnetje zich maar sporadisch laat zien. Met nieuwjaar hoop ik op meer zon voor jullie. Hier is het ook een beetje grijs en ik ben lekker aan het uitpuffen na een stress weekje bij de advocaatjes. Had een speciale klus waar ik een week druk mee was en geen eens tijd om jullie belevenissen te lezen. Maar nu is het een lang weekend! Joepie! Jongens geniet ervan en alvast een zalig uiteinde! Groet van Corien

• 31 December 2006 - 08:13

Harry En Familie:

Beste tegenvoeters,

Alvast een gelukkig nieuwjaar gewenst, voor jullie duurt het niet meer lang totdat 2007 begint. Wij gaan vanmiddag richting Roermond voor onze tradtionele O & N-viering. By the way: wat een beeldig zwempakje heb je, Robyn!!

Groeten van Harry, Anja, Manon en Koen