Het rode hart - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Nic, Christine, Robyn en Mare - WaarBenJij.nu Het rode hart - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Nic, Christine, Robyn en Mare - WaarBenJij.nu

Het rode hart

Door: Nic en Christine

Blijf op de hoogte en volg Nic, Christine, Robyn en Mare

20 December 2004 | Australië, Alice Springs

Hallo allemaal,

Sinds vorige week zitten we in het rode hart van Australie. Vanuit Cairns zijn we naar Ayers rock gevlogen. In centraal australie is het heet, 38 graden celsius zonder wolkje aan de lucht. De eerste dag zijn we naar Uluru(Ayers rock)gereden en daar de zonsondergang aanschouwd. Volgende ochtend om 5.00u opgestaan om te wandelen want dan is het tenminste een beetje uit te houden in de warmte. Daarna 's middags in onze 4wd, met airco, naar Kings Canyon gereden. Een mooie tocht door de outback. Daar de volgende dag ook weer vroeg opgestaan en over de rand van de Canyon gewandeld. 's Middags weer verder gereden over een lange onverharde weg. Bijzonder zwaar vanwege de slechte staat van de weg, veel hobbels en gaten. Langs deze weg lagen veel wieldoppen, autobanden en andere onderdelen, gelukkig is alles goed gegaan en is de auto nog heel. Na 4,5 uur rijden zijn we gaan zwemmen in het zwembad van de camping.
Gisteren zijn we via de west McDonnel Ranges naar Alice Springs gereden, waar we nu zijn. Hier een bezoek gebracht aan de Flying Doctors. Vandaag even bijkomen en lekker vakantie vieren en morgen verder naar Brisbane.

Groeten

Mieke: Volgens ons gaat het water tegen-de- klok-in het waterputje in! We hebben dat pas op een plek getest dus als het verandert hoor je het...

Joline: De beach houses slaan we dit jaar over...We hebben helaas geen tijd meer. Het paardrijden zijn we wel nog van plan.

Nathalie: Het was inderdaad bij Coffeeworks en we hebben ook de tour gedaan.

Elsbeth; Heb jij Nemo al gevonden? Tip: het zijn er zelfs meer dan 1. Oplossing volgt volgende keer.

• 20 December 2004 - 10:32

Edwin.:

Volgens mij hebben jullie het onwijs naar je zin! Geniet er van.
    1e deel van mijn bobslee-tocht zit er net op. Nu beetje rust.
    Groetjes, Edwin

• 22 December 2004 - 18:46

Nathalie Brackelmann:

nou het rommelt erg in tv land hier. geniet er dus maar dubbel van daar!Ben de dagen ook aan het aftellen... jullie huis is nog prima in orde en de post stapelt zich al op! alvast fijnr feestdagen!!!

• 23 December 2004 - 08:47

Chantal, Cor, Emiel En Dunya:

Hoi, Wat een spannende dingen doen jullie toch! Heb je vakantie en moet je nog zo vroeg op! Hier was het even kouder: Emiel heeft geschaatst op een plas van 2 meter, hij vond het erg spannend! We wensen jullie alvast een hele mooie en bijzondere kerst! We zullen aan jullie denken!