Sydney-Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nic, Christine, Robyn en Mare - WaarBenJij.nu Sydney-Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nic, Christine, Robyn en Mare - WaarBenJij.nu

Sydney-Melbourne

Door: Nic en Christine

Blijf op de hoogte en volg Nic, Christine, Robyn en Mare

15 Januari 2005 | Australië, Melbourne

Hallo allemaal,

Jullie hebben even moeten wachten maar midden in de bush-bush zijn weinig internet mogelijkheden. Nu dus een update vanaf Sydney tot nu in Melbourne.

De bridgeclimb in Sydney ging erg goed. Minder zwaar dan verwacht en vele mooie uitzichten. Helaas mochten we geen fototoestel meenemen dus daar zijn geen foto\'s van!
Vanaf Sydney zijn we naar de Blue Mountains gereden alwaar we een wandeling van twee dagen hebben gemaakt. Op de verjaardag van Christine hebben we de afdaling gemaakt in een diepe canyon met onze campeerspullen om de nacht op een camping door te brengen. Tijdens de wandeling hebben we vier andere mensen ontmoet, twee australiers en twee engelsen, waar we bij het kampvuur hebben getoost op de verjaardag van Christine. We hebben ook nog gezongen. Zij hadden drie flessen wijn bij zich die we hebben opgedronken.
De volgende dag een zware, steile klim naar boven.
Vanaf de Blue Mountains zijn we via Canberra, de hoofdstad van Ausrtalie, doorgereden naar de Snowy Mountains. Daar hebben we op zaterdag kennis gemaakt met drie australiers, eigenaars van een startende \"adventure-tour\" bedrijf. Christine heeft een tocht gemaakt met een van hen op een paard, dwars door de bush-bush. Deze tocht was alleen bestemd voor ervaren ruiters! Nic heeft daarom leren \"Fly-fishen\", vissen met een soort werphengel. Hij heeft twee vissen gevangen(ze zijn weer teruggezet) Na afloop een echte BBQ lunch!
De volgende dag zijn we naar het sneeuwgebied geweest. Daar met een stoeltjeslift naar een uitzichtpunt om de hoogste berg van Australie te bekijken, Mount Kosziucko. In deze plaats, Thredbo, hebben we ook op een soort bobsleebaan drie ritjes gemaakt. Nic is over de kop gevlogen, broek beschadigd, hoed weggevlogen(alweer gevonden) en verder veel plezier gehad!
Hierna zijn we via een aantal plaatsen waaronder Echuca, naar de Grampians gereden. In Echuca hebben we een rondvaart gemaakt op een \"Paddlesteamer\" over de Murray river.
In de Grampians hebben we een lange wandeling gemaakt naar de \"Pinnacle\" een mooie rotspartij. Hier hebben we ook dicht in de buurt geweest van de bosbranden. Niet van de grote in South Australia maar van een kleinere 70 km van ons vandaan. Bij deze bosbrand zijn geen mensen omgekomen. Wel veel vee. De wind stond onze kant op dus we hebben wel de brand geroken en er was een blauwe walm in de vallei te zien en er lag wat as op de tent. Het was erg opletten en er mochten in het gehele nationale park geen vuurtjes gestookt worden.

Vanhieruit zijn we helemaal naar het zuiden gereden naar de zee. Onderweg de eerste bijna-botsing met een kangaroo gehad. Dankzijn Nic\'s stuurmanskunsten op een haar na gemist, maar de schrik zat er wel in!
Bij de zee aangekomen de Great Ocean Road gevolgd met al haar prachtige uitzichten.

In Appolo Bay, ten westen van Melbourne, hebben we een overnachting gehad aan de Great Ocean Road. Hier hebben we een tocht per paard over het strand gemaakt en Nic mocht ook mee! Vanuit de stallen via de vallei naar het strand en daarna weer bergop terug naar de stallen, een leuke nieuwe ervaring!
De Great Ocean Road verder vervolgd naar Melbourne. Gisteren een beetje bijgekomen en kennis gemaakt met deze prettige stad. Lekker gegegeten in een restaurant aan de Southbank, met uitzicht op de rivier.
Vanochtend gebak gegeten ter ere van de verjaardagen van ons allebei. Aangezien we op de verjaardag van Christine midden in de bossen zaten, hebben we nu pas gebak gehad. Vanmiddag hebben we kennis gemaakt met het paardenrennen in Melbourne. Na een race kijken, hebben we ook gewed op de paarden. Eerste keer verloren, maar daarna ook een paar keren gewonnen!
Vanavond gaan we uiteten en morgen zien we wel weer verder. Maandag gaan we het vaste land verlaten en vliegen we naar Tasmanie voor alweer bijna het laatste deel van onze reis.
Tot snel, groeten van ons

• 15 Januari 2005 - 07:29

Harry:

Broertje, nog proficiat met je verjaardag! Geniet er nog van die laatste uurtjes van de dag....

• 15 Januari 2005 - 08:19

Nic:

Van harte van Sabrina en Ludie

• 15 Januari 2005 - 09:38

Fleur & Jos:

Nic, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!!!!!
    maak er een mooi feest van daar aan de andere kant van de wereld!

• 15 Januari 2005 - 09:45

Leontine Groen:

Beste Nic,

VAN HARTE GEFELICITEERD met je verjaardag!!!
    Ik proost op je, het moet hier tenslotte nog avond worden...
    Have fun!
    Grt, Leontine

• 15 Januari 2005 - 13:30

Mieke:

Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen, Nic nog van harte jongen, hoop dat de kater een beetje meevalt.
    Ik moet extra veel aan jullie denken deze tijd, want als tennis liefhebber is Australie helemaal in de picture.
    het hele circus is er neergestreken. Op dit moment Melbourne en Sydny ik volg dat op de voet, en hoop dat nog eens live mee te mogen maken.
    Voor mijn gevoel zijn jullie een eeuwigheid weg, hebben jullie nog wel besef van tijd, kan me zo voorstellen dat je dat helemaal kwijt raakt als je zo lang onderweg bent.
    Nu ik kijk weer uit naar het volgende bericht van jullie.
    Groet, Mieke

• 15 Januari 2005 - 19:15

Eva:

Lieve Nic & Christine, gefeliciteerd Nic met je verjaardag!!!! Ben blij eindelijk iets te horen van jullie! Aan de foto\'s en de verhalen te zien/horen hebben jullie de reis van je leven, HEERLIJK!!! Tot eind van de maand, liefs, Eva

• 16 Januari 2005 - 09:32

Tante Marianne:

Wat leuk om zo op jullie pagina te komen, erg leuk en wat een geweldige reis. Veel plezier en tot horen/mailen. Groetjes

• 17 Januari 2005 - 06:29

Jens:

Mooie foto\'s!
    Nic: gefeliciteerd met jouw verjaardag
    (beter laat dan..)

• 17 Januari 2005 - 19:45

Elsbeth:

He (ex) jarige jopjes, Hiep hiep hoera in de gloria (we zijn net weer onder de mensen dus helaas ietwat laat, maar uit een goed hart..!)
    Wat een natuur geweld fantastisch en overweldigend lijkt me, ietwat spectaculairder dan onze wegwaai trip naar Schiermonnikoog (maar scheelt niet veel hi).
    Nic; die vis outfit is helemaal profi, bijna net als in de film, iets beter dan het paard moet ik eerlijk toegeven tis die helm denk ik....
    Grtzen weer, veel plezier met genieten en genieten!!

• 18 Januari 2005 - 10:21

Corien:

Haai gaais!
    Mooi verhaal. Leuk om te lezen en even bij weg te dromen achter mijn computertje op \'t werk. En de foto\'s zien er geweldig uit. Geniet maar lekker verder. Ga ik weer boekhouden.......... Zucht.

• 18 Januari 2005 - 11:30

Gert Zuydgeest:

Ik ben weer helemaal terug als jullie schrijven dat jullie hebben gegeten in een restaurantje aan south Bank. Heerlijke plek!
    Als ik had geweten dat jullie in Apollo bay waren, dan had ik je doorverwezen naar de Grey river road. KOALA PARADIJS! (In het wild).
    Jammer. Gemiste kans.
    Nog veel plezier samen en bij thuiskomst even de foto\'s komen laten zien.....
    Groet.

• 24 Januari 2005 - 12:04