Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Nic, Christine, Robyn en Mare - WaarBenJij.nu Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Nic, Christine, Robyn en Mare - WaarBenJij.nu

Byron Bay

Door: Nic en Christine

Blijf op de hoogte en volg Nic, Christine, Robyn en Mare

29 December 2004 | Australië, Byron Bay

Hallo Allemaal,

Wij hopen dat iedereen goed de kerstdagen is doorgekomen. Wij hebben de kerst doorgebracht in het Lamington Nationaal Park. Hier hebben we 4 nachten geslapen in een guesthouse naast het Nationaal Park. Veel gewandeld en veel mooie watervallen gezien. Vlak voor onze voordeur liepen ook mini-kangaroo's.
De kerstlunch van 5 gangen was erg lekker en de sfeer was goed, maar je mist toch wel de koude en de eventuele sneeuw. Door "jingle bells" op z'n australisch te zingen kom je aardig in de stemming. In Australie hebben ze ook twee kertsdagen en heet tweede kerstdag "Boxing Day", net als in Engeland.
Verder hebben we hier een "Flying Fox ride" gemaakt, een rit aan een kabel over 180 meter op 25 meter boven de grond. Je hangt aan de kabel in een harnas en raast naar beneden, erg spannend. Ook hebben we hier boomerang leren gooien, dat is erg lastig!!!
Maandag zijn we weggegaan uit Lamington NP en zijn naar Byron Bay gereden. Hier is het heel erg druk en de campings zijn overvol omdat de australiers zelf hier ook op vakantie gaan. Vanmorgen een wandeltocht naar het meest oostelijke punt van Australie en naar de vuurtoren van Byron Bay. Straks gaan we verder naar het zuiden langs de kust om dan vrijdag aan te komen in Sydney waar we oud en nieuw zullen vieren!

Kijk ook naar de foto's. Een paar horen er nog bij Alice Springs.

Groetjes van ons

• 28 December 2004 - 07:20

Maja En Jens:

Wat een spannende dingen doen jullie daar aan de andere kant van de aardbol! Tsja ... wij zitten hier achter ons bureautje op het werk en kunnen daar alleen maar van dromen. Daartegenover staat dat wij hier in CPH wel een witte kerst hebben gehad, een pakje sneeuw van 5 a 10 cm (inmiddels weer verdwenen). Hoe dan ook, wij wensen jullie nog een heel fijn vervolg van de reis en een hele goede jaarwisseling!

• 28 December 2004 - 13:07

Elsbeth:

Jullie beleven weer een hele mooie reis zien we hier. Kerst hier was koud maar erg geslaagd. Alvast een HEEEEL HAPPY NEW YEAR TOEGEWENST!!!!!! (Overmorgen al toch voor jullie?)
    Tot snel maar weer veel liefs, Jaap&Elsbeth&Buik

• 30 December 2004 - 06:39

Martijn Toning:

Wat geweldig om jullie belevenissen op deze manier te volgen. Blijf genieten van deze bijzondere vakantie. Enne ... alvast mijn allerbeste wensen voor het nieuwe jaar!

• 30 December 2004 - 20:19

Mieke D.:

Jullie `zijn uiteraard de eerste die ik een heel gelukkig, goed en vooral gezond nieuwjaar mag wensen.Een beter begin kan je niet hebben denk ik.
    De foto van de kangoeroe is helemaat top, lijken mij te gekke beesten.
    Leuk te horen en te zien dat jullie je niet vervelen daar,ha,ha.
    Ik wacht met spanning op de verhalen uit Sydney.
    Zijn jullie trouwens al Nederlanders tegengekomen en route ? Gr. Mieke

• 02 Januari 2005 - 01:12

Bice:

Hi Christine and Nick. Happy New Year. Enjoying the pics. of your trip. Maybe, one of these years, we can show you some of our world here wilderness.