Tablelands - Reisverslag uit Cairns, Australië van Nic, Christine, Robyn en Mare - WaarBenJij.nu Tablelands - Reisverslag uit Cairns, Australië van Nic, Christine, Robyn en Mare - WaarBenJij.nu

Tablelands

Door: Nic en Christine

Blijf op de hoogte en volg Nic, Christine, Robyn en Mare

13 December 2004 | Australië, Cairns

Hallo allemaal,

Leuk om al jullie reacties hier te lezen! Dankjulliewel!

Nu de eerste foto's! (zie fotoboek)

De eerste is genomen in Hong Kong. Omdat we daar op het eind van de reis nog een keer komen, zijn we nu niet de stad ingeweest, maar naar een stadje in de buurt.
De foto is genomen bij de 10.000 buddha's tempel.
De foto met Christine is voor ons huisje bij de Silky Oaks Lodge in Mossman.
De foto van Nic is bij de Millaa Millaa waterval in de Atherton Tablelands genomen.

Eigenlijk zouden we afgelopen weekend al gaan duiken, maar we hebben de plannen een beetje omgegooid en zijn met de auto naar de Atherton Tablelands gereden. Even voor Nathalie: we hebben DE koffiemok gevonden bij een koffieboer.

Wij wilden bij een groot meer gaan slapen op een camping maar bij aankomst bleek er geen winkel en kantoor, dus moesten we nog gaan shoppen. Op de terugweg heel slecht weer, onweer. Tijd voor een andere overnachtingsplek. Dankzij de reactie van Nathalie op deze site hadden we gehoord van "on the wallaby" Wij hebben na de reactie de gehele Lonely PLanet doorzocht maar konden het niet vinden. Tijdens de onweersbui dan eindelijk toch een telefoonnummer gevonden. Op naar "on the wallaby". Helaas konden we niet gaan nachtkanoen, bij slecht weer mag je het water niet op!
Na een nacht met nog meer onweer, de volgende dag met mooi weer doorgereden. We hebben een tocht gemaakt en daarbij veel watervallen gezien(waarvan er dus een in het fotoboek staat) Erg mooi allemaal.
Eind van de middag in de richting van Cairns. Na een fikse wandeling en een frisse duik in een zwembad, op naar de camping. Lekkere BBQ, de eerste!!!
Vandaag de auto ingeleverd en morgen gaan we op een zeilboot het Great Barrier Reef op!
Even voor Mieke: Nee, wij zijn niet van plan de boot te missen! Ga niet naar de film "Open Water" voordat wij veilig terug zijn.
Kerstmis wordt ook hier gevierd maar meer met een grote boom in een winkelcentrum, waar je met Santa op de foto kunt. Verder wordt er veel kerstmuziek gedraaid en zijn de straten en winkels versierd. Wel raar om in de korte broek deze kerstversieringen te zien!
Dat was het voor nu, later meer...

Groeten Christine en Nic vanuit een warm Cairns(32 graden C)

• 13 December 2004 - 14:32

Nathalie:

Ja ik weet precies waar je die mok gekocht heb! Je zult merken datie echt superhandig is!Vlakbij on the wallaby zeker( Coffeeworks oid?)? En hebben jullie ook de koffietest gedaan daar?nou veel plezier met duiken en koffiedrinken!

• 13 December 2004 - 15:50

Gert:

Voorstelling is natuurlijk met dubbel O.
    Gert.

• 13 December 2004 - 16:37

Marijn:

Jeetje jongens,

als ik dit allemaal zie dan heb ik ook zin om iets anders te doen dan de holenbeer uit te hangen in Nederland. (Ik zie nauwelijks daglicht tegenwoordig)

Ik vind dit wel een tof initiatief zo'n weblog over je vakantie.

Veel plezier komende weken!

• 14 December 2004 - 08:05

Fleur & Jos:

Ha die Christine & Nic,

Super hoe geweldig jullie het daar hebben: gewoon jaloers makend!!

Ook geweldig dat de hele wereld mee kan genieten waar jullie precies zijn en wat jullie meemaken! Wij kunnen niet wachten op meer foto’s en meer berichten. Geniet ze daar aan de andere kant, want hier is het alleen donker en koud.

Groetjes en tot spreeks/mails/post

• 14 December 2004 - 09:07

Joline:

Goed man! Leuke foto(s) ook! Nog even een tip: ga vooral (minimaal twee dagen) naar Cape Tribulation (boven Cairns), naar de Beach House. Volgens mij de mooiste plek op aarde! Erg aan te raden is het paardrijden, en een nachtwandeling langs krokodillen.... Heel veel plezier!