Weekoverzicht - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Nic, Christine, Robyn en Mare - WaarBenJij.nu Weekoverzicht - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Nic, Christine, Robyn en Mare - WaarBenJij.nu

Weekoverzicht

Door: Nic, Christine & Robyn

Blijf op de hoogte en volg Nic, Christine, Robyn en Mare

15 December 2006 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Hallo,

We hebben niet vaak de beschikking over internet dus hier een update van de afgelopen week.

zaterdag
De camper is opgehaald! Het is een hele grote waar je met zijn zessen in kan slapen. Het voordeel van deze grote camper is dat als Robyn slaapt, wij nog steeds achterin kunnen zitten om bv. een bericht voor deze site te kunnen maken en zij lekker door kan slapen.
De eerste meters met de camper zijn even wennen.Het is niet alleen een ruime auto maar ook groot qua formaat. Het is goed dat Nic ervaring heeft met het rijden van vrachtauto’s. De eerste overnachting is op de camping van Auckland. Het installeren van de camper verloopt goed. Ook het koken gaat goed. We hebben 4 pitten en een grill-oven. Verder zit er in de camper een magnetron, koelkast, TV en een douche/WC.
Robyn maakt meteen een vriendinnetje op de camping. Tía uit Israël. Van haar ouders krijgen we een mooie barbeque, omdat zij deze week weer weggaan en ze hem zelf ook gekregen hadden van een ander stel aan het begin van hun reis.

zondag
De eerste nacht hebben we alledrie lekker geslapen en we zijn vroeg uit de veren, Vandaag gaan we de onderwaterwereld van Auckland verkennen. We gaan naar een aquarium met veel vissen en een tunnel van glas waar je tussen de vissen en haaien loopt! Verder hebben ze een Antartica gedeelte met pinguïns waarvoor elke dag verse sneeuw gemaakt wordt.
Vanuit het aquarium terug naar Auckland gelopen via de wijk Parnell. Hier heb je veel leuke restaurantjes en hebben we lekker geluncht. Daarna door verschillende parken verder gelopen. Een wandeling van zo’n 10 kilometer.

maandag
Na het ontbijt gaan we de watertank bijvullen en de afvaltank lozen. Een klusje dat we vaak zullen doen.
Via de snelweg op weg naar het noorden. Onderweg een lunchbreak met vers gekookte eieren, handig alles bij de hand!
Na een bezoek aan een speeltuin langs de weg door naar Russell, Bay of Islands. Een dorpje dat per ferry te bereiken is. Een slingerweg vanaf de ferry naar Russell zorgt voor een vermoeiende afsluiting van deze lange dag van rijden. Het uitzicht vanaf de boulevard maakt veel goed! Het is een mooi rustig dorp en de camping is prettig. We waren van plan maar één nacht te blijven, maar omdat het weer inmiddels erg goed is, besluiten we om twee nachten te blijven zodat we morgen een rustig stranddagje kunnen doen. Voor Robyn hebben we vandaag een leuk strandsetje(zeef, gieter, emmer, vormpjes) gekocht.

dinsdag
Vandaag zijn we twee keer naar het strand geweest. Robyn vindt het heerlijk om te spelen met de gieter en het zeewater. Vanavond hebben we de BBQ die we in Auckland op de camping hebben gekregen, aan gehad. Morgen gaan we op weg naar de westkust van het noordereiland.

Woensdag
De reis gaat verder van Russell aan de oostkust naar de westkust. In Kerikeri hebben we mooie watervallen gezien en het eerste stenen huis van NZ. We rijden door tot Waipoua Forest. Hier staan de Kauri bomen, hele oude, grote, dikke bomen. We slapen hier op een camping in het bos waar het lekker rustig is en we heerlijk hebben geslapen.

donderdag
Vroeg uit de veren om een wandeling te maken naar de Kauri bomen. Eerst een slingerweg van 10 km omhoog rijden om vervolgens een klein uurtje te wandelen naar de diverse bomen. Ze zijn van dichtbij heel erg groot.
Vandaag willen we een heel lang stuk rijden. Van hier, Waipoua Forest, naar de oostkust onder Auckland, ongeveer 400 km. We hebben een tussenstop ten noorden van Auckland bij Sheepworld. Hier leer je alles over schapen. er is een show van een uur waar we uiteindelijk ook zelf een lammetje mogen voeden!
Uiteindelijk doorgereden naar Waihi-Beach. Hier is een prachtige camping aan de zee, met een hele mooie speeltuin, met springkussen.

vrijdag
Na een verblijf op het strand gaan we vandaag naar Rotorua. Onderweg stoppen we bij Kiwi 360. Hier staat een hele groet kiwi waar we een foto van willen. Je kunt hier ook door de kiwiboomgaard lopen. Als echte kiwi-eters hebben Robyn en Christine het erg naar hun zin. Inmiddels zijn we aangekomen in Rotorua, bij het meer. Er zijn hier gijsers en op de camping hebben we hot-water pools. We blijven hier twee nachten.

• 15 December 2006 - 08:41

Mariska:

Wauw dat klinkt goed zeg. Heerlijk ook zo'n grote camper. En jullie hebben met recht een wereldmeid hoor, meteen al een vriendinnetje uit Israel.

• 15 December 2006 - 09:30

Corien:

Hoi allemaal, ja dit klinkt inderdaad allemaal heel goed. Een heerlijke manier van reizen volgens mij. Alles lekker bij de hand in je eigen huis op wielen. En Robyn voelt zich ook helemaal thuis zo te zien! Prachtig die vissen die je zo van dicht bij kunt bekijken. Super hoor! Hier gaat alles zijn gangetje, Dani kwam even langs, ken je die nog Christine? Dus gaan we even koffieleuten met z'n allen. Liefs van Corien

• 15 December 2006 - 09:42

Elsbeth:

Ziet er goed uit allemaal!! Hoe ging de vliegreis??

Oh ja het Schaep nog steeds 1.7 miljoen kijkers.
    Liefs elsbeth

• 15 December 2006 - 10:05

Mieke:

Het is weer groots allemaal als ik dat zo zie.Jullie vorige reis lijkt nog maar kort geleden,hoewel er in die tussentijd wel h.e.e.a. is gebeurd kunnen wij wel vast stellen.
    De gezelligheid straalt er van af moet ik zeggen, knus hoor.
    Ben reuze benieuwd wat er met de B.B.Q. gaat gebeuren als jullie hem weer doorgeven, maar dat duurt nog even.
    Tot horens, groet, Mieke

• 16 December 2006 - 07:16

Eduard & Marja:

Beste familie, een apart luchtje in Rotorua, is het niet? Leuk om je verhalen te lezen. Heel veel plezier nog! Fijne feestdagen!