Zorb - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Nic, Christine, Robyn en Mare - WaarBenJij.nu Zorb - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Nic, Christine, Robyn en Mare - WaarBenJij.nu

Zorb

Door: Nic, Christine & Robyn

Blijf op de hoogte en volg Nic, Christine, Robyn en Mare

18 December 2006 | Nieuw Zeeland, Taupo

Nieuw-Zeeland is HET land van de “extreme-sports”. Je kunt bijv. In Auckland van de Skytower afspringen, je kunt wild-water raften, parachutespringen en bungyjumpen. Bungyjumpen kan overal en ook in Rotorua. Maar dat hebben wij uiteraard niet gedaan. Nee...wij hebben gezorbed!
Nu hadden wij nog nooit van Zorb gehoord, dus we gaan er van uit dat meerdere mensen niet weten wat dat is. Bij Zorb klim je in een grote rubberen bal. Er gaat een flinke plens koud water bij en vervolgens duw je de bal van een berg af! Je kunt kiezen of je recht naar beneden gaat of via een zigzag route.
Christine ging eerst en daarna is Nic ook gegaan! En het was enorm leuk!

Verder zijn we in Rotorua naar het thermal park geweest met boiling mudpools, kokende hotpools en geisers. Erg indrukwekkend, zo’n geiser. Het stinkt hier inderdaad flink naar zwavel. Maar niet zo erg als we al eens hadden meegemaakt in Italië.

Gisteren (zondag) zijn we naar Lake Taupo gereden. Helaas is het weer wat slechter. We hebben een wandeling gemaakt naar een mooie waterval. Vandaag regent het flink. Hopelijk wordt het snel beter.

• 18 December 2006 - 08:12

Mariska,Martijn,Sand:

Gaaf hoor dat zorben (wanneer zou het woord in de Dikke van Dale komen?) Zo te zien wel een hele overwinning. Idee voor een groepsuitje 2008?

• 18 December 2006 - 09:18

Nathalie:

stoer hoor dat zorben! voordeel als last hebt van hoogtevrees en je ookeens iets spectaculairs wilt doen!!:)krijg helemaal zin in kiwi's! groetjes

• 18 December 2006 - 19:23

Opa En Oma Berg:

heeft Robyn ook gezorbd?

• 18 December 2006 - 21:28

Jeroen En Nathalie:

Zorben...nee dat is echt de eerste sport als we denken aan 'Extreme'. Met een balletje de berg af, wat is daar nou aan.(zeiden ze heeeel jaloers). Gekke foto's. Heel surrealistisch

• 19 December 2006 - 08:02

Corien:

Heb van 't weekend nog gezorbpt...

• 19 December 2006 - 08:04

Corien:

Help. heb zojuist, geheel abuis mijn e-mailadres uit jullie bestand verwijderd... Het was gebeurd voor ik er erg in had. Per ongeluk op de link geklikt. Zet me terug!!! Wil nog meer verhalen horen en foto's zien!